środa, 12 marca 2014

haft z koralowcem

Prezentuję dzis kolejny haft do filmu pt. "Odjazd na Cyterę. Jest to bawet do kostiumu, którego projekt w formie obrazu prezentowałam już chyba z rok temu. Od tego czasu koncepcja kostiumu uległa zmianie i haft z koralowcem jest jednym z nowych elementów.

Kompozycja bawetu jest inspirowana barokowymi gabinetami osobliwości, a cała kreacja utrzymana jest w kolorystyce, która według mnie jest kwintesencją zmysłowości tej epoki: perłowa biel, złoto, czerwien koralu i intensywny błękit. Barwy te powtarzają się w malarstwie II połowy XVII wieku, a zwłaszcza u Nicolasa Largilliere, czy Mignarda. Nawet pani de Maintenon w młodości pozowała do portretów w stylu zmysłowym:


Ale przejdźmy do haftu; cały bawet wygląda tak:

Uszyty jest z trzech rodzajów tafty w kolorze brudnego rózu, ale każda z nich odbija światło w innym tonie (uwielbiam efekt sztukowania). Koralowiec haftowany jest czerwonym jedwabiem na podkładzie ze sznurków róznej grubości. Wszystko uzupełniają naturalne, nieregularne perły w róznych odcieniach. Sam bawet w tej wersji wygląda nieco mdło, więc zrobiłam zestawienie kolorystyczne z tkaniną z której powstanie suknia, żeby całośc nabrała odpowiedniego charakteru:


Tafta jest mieniąca -  czerwono - niebieska

I kilka detali:




Galeria projektów i zdjęc związanych z kostiumami do filmu będzie satale uzupełniana i dostępna zawsze na mojej nowej stronie na fb:




Oświadczam że hafty, obrazy i zdjęcia sa moją własnością intelektualną i artystyczna i proszę o nie publikowanie ich nigdzie i niewykorzystywanie bez mojej zgody, oraz nie manipulowanie ich treścią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz