wtorek, 27 maja 2014

W poszukiwaniu linii groty - uzupełnienie

Mój ostatni post spodobał się bardzo wszystkim miłośnikom sztuki XVII i XVIII wieku, dlatego pomyślałam, żeby dorzucić jeszcze kilka ilustracji uzupełniających związanych z tym tematem:

polecam:
http://fashion-hi-story.blogspot.com/2013/11/rokaj-utopia.html
http://fashion-hi-story.blogspot.com/2014/05/w-poszukiwaniu-linii-groty.html


Meissonnier - absolutna kwintesencja tego o czym pisał Hogarth - za wodospadem do wnętrza serpentyny...


Autentyczny projekt rokokowego wnętrza autorstwa Meissonniera. Kominek w kształcie groty, panele na ścianach z fakturą skały  i skaliste podpórki meblowe.


Projekt stołu do bankietu w ogrodzie



Ilustracja symboliczna w zbiorach MET, według opisu pokazuje ona etapy kariery w administracji, ale nie jestem pewna czy dobrze zrozumiałam, ponieważ wydaje mi się to zbyt dziwaczne...

i detal:


poniżej jeszcze kilka ciekwych grafik głównie ze zbiorów Cooper Hevitt




 

 
Niezła kawiarnia.... Przydałaby się taka w Warszawie ;)

1 komentarz: