wtorek, 29 stycznia 2013

praca dyplomowa level 1

Chociaż mój dyplom, odsunął się w czasie o rok, postanowiłam publikować tu etapy jego tworzenia. Centralną częścią dyplomu będzie  film kostiumowy - pantomima pt. "Odjazd na Cyterę". Obecnie jestem w trakcie tworzenia storyboardu w formie animacji rysunkowej, czyli projektu filmu który po ukończeniu wrzucę na blog; wtedy tez podam więcej szczegółów dotyczących tej pracy. W prawdziwym filmie pojawi się prawdopodobnie 6 - 7 postaci w kostiumach nawiązujących do przełomu XVII i XVIII wieku. Projekty tych kostiumów maluję w formie dużych obrazów. Podjęłam tą decyzje z myślą o obronie, która będzie sporą wystawą i zależy mi na odrobinie rozmachu ;).
Jako aneks do dyplomu, będzie projekt dużego filmu (niezrealizowany) na podstawie "Sprawy Dantona" Przybyszewskiej, ale w mojej adaptacji której nadałam tytuł "Bals des victimes". Projekty do aneksu również będę publikować na blogu. Trzecią częścią dyplomu jest oczywiście praca teoretyczna pt. "Tożsamość klasowa arystokracji na przykładzie dworu francuskiego za panowania Ludwika XIV i w XVIII wieku". Być może gdy będzie gotowa, a to już niebawem (bo praca teoretyczna to najłatwiejszy element dyplomu), wrzucę ją w formie pdf do sieci i dam tu odnośnik. 
A dzis wrzucam swój pierwszy prawie gotowy obraz - projekt kostiumu filmowego. Pomysł jest taki, że ponieważ maluję z wyobraźni a nie z modela, to zamiast ludzi, w kostiumach są XVII wieczne lalki, dzięki czemu uzyskuje specyficzną konwencję widoczną poniżej. Drugi obraz jest już zaawansowany więc niedługo się pojawi:

 (Oświadczam że obrazy i zdjęcia są moją własnością artystyczną i intelektualną i podlegają ochronie na mocy ustawy o prawie autorskim. Nie zgadzam się na kopiowanie, publikowanie, ani manipulację tymi zdjęciami i obrazami bez mojej wiedzy i zgody, oraz wykorzystywanie ich w celach komercyjnych)



3 komentarze:

  1. nie jestem oczywiście w tej dziedzinie żadnym autorytetem, jednak jestem pod wielkim wrażeniem Pani wyobraźni artystycznej, niekonwencjonalnego i pięknego wyrazu i przekazu takiej treści jaka pojawia się w XVII i XVIII w.
    Sztuka w sztuce!
    Życzę powodzenia w obronie tejże pracy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, niesamowite! szalenie intrygujące, piękne dzieło...

    OdpowiedzUsuń
  3. dziekuje w innych postach sa rowniez kolejne obrazy z cyklu np http://fashion-hi-story.blogspot.com/2013/07/dyplom-part-v.html

    OdpowiedzUsuń