Oprócz żółcieni indyjskiej (nazwanej tak, ponieważ uzyskuje się ją z moczu krów) w latach 60' XVIII wieku, modny charakterystyczny odcień intensywnego niebieskiego.
Ten sam sposób przeplatania czarnej chusteczki (może stengierki) jaki wykorzystano przy prezentacji żółtej robe a la francaise na wystawie w Kyoto którą pokazałam w poprzednim poście. Oba obrazy są autorstwa Etienne Liotarda - jednego z moich ulubionych malarzy, w kolejnym poście pokaże kilka jego ciekawych prac.
Futrzane wykończenia
Piękna kamizela (vest) z Metropolitan Muzeum
Frak wykończony futrem. Na tym obrazie kolory są rozmieszczone genialnie. Całe tło jest niemal monochromatyczne - żółtawo - rude, dzięki temu niebieski frak jest wspaniale wyeksponowany a nie wydaje się wyciętym elementem z innego świata, ponieważ ten sam kolor jest powtórzony na wschodnim kobiercu i chińskim parawanie. Moda na futro też jest z resztą pochodzenia wschodniego. Ten obraz pokazuje silne inspiracje orientem w modzie osiemnastego wieku, a ten temat był szczególnie bliski Liotardowi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz